Friday, May 20, 2011

Selamat Hari Guru......

Assalamualaikum....

Rasanya dah beberapa hari tak menjengah baiti mama yang ini....
Maklum, akhir2 ni, mama sangatlah sibuk..
Sibuk ngan urusan rumah dan anak2..
Siapa kata kalau cuti bersalin ni, kita dapat cuti/rehat betul2
Never....tapi tak taulah mama kalau orang lain.....
Mungkin kalau anak baru satu, boleh rehat kot....tapi kalau dah 2, 3, dan 4 cam mama...aduhai......

Masih lagi bulan Mei 2011
rasanya belum lewat nak ucap "selamat hari guru " buat........

1. En. Paiman b. Hj. Johari & Pn. Junaidah bt. Paujan ........biarpun mereka bukan seorang guru, tapi merekalah "GURU" pertama yang mama kenali, sejak di alam rahim sehinggalah kini merekalah guru mama yang tak pernah jemu menunjuk ajar mama....Terima kasih mak, abah, tanpa kalian berdua, mama tidak akan ke tahap ini!

2. Diri sendiri...ahaks!.....appreciate dirilah.....Tahniah buat Lela kerana sudah hampir 10 tahun dalam dunia pendidikan ini.....daripada seorang GSTT sehinggalah berjaya melangkah ke profesion ini....Sesungguhnya mama bangga menjadi guru.....kerana guru di sekolah itulah menjadikan mama guru di rumah.

3. My darling......En. Abd. Shukor b. Talib......Moga success dalam kerjaya dan lapangan ini seterusnya mengejar cita2 "itu"......mama tumpang bangga.......anda idolaku......lepas ini mama mesti mencari visi dan misi.......

4. Andak yang loving kat budak2 ( Cikgu Mohd. Zulhairi b. Paiman ) - satu2nya adik mama yang berkecimpung dalam profesion ini.....bakal guru...insya Allah jangan putus asa dengan dunia anak2 kecil.....saya tahu anda boleh! Selamat maju jaya andak....-from me n anak2 buah ( yasmin, muaz, nukman & auni ).

5. Teman2 SMK Tunku Abd. Rahman Putra, Kulai...... Jan 2002 mama menimba ilmu di sini. Thanks kpd. PPd Kulai kerana memberi mama peluang mengajar di sini dan menyelami dunia anak2 remaja......

6. Teman2 SMk Skudai Jan 2003- April 2004 .......Banyak pahit manis di sini...rakan2 terlalu rapat macam adik -beradik. Paling tak boleh lupa bila kena kije pada cuti hujung tahun......kerja yang berat, akhirnya menjadi ringan.......( esp : ruhaizan, syida, ct azizah,ruby, linda, hafeezal, sofyn dan beberapa nama yang tak berapa mama ingat )

7. Adik2 n kakak2 juga sahabat2 di SKTU 3.....Wow! inilah dunia sebenar mama sebagai pendidik di uji.... April 2004 - Dis 2009. Terlalu banyak ilmu keguruan yang mama cedok di sini. Dari tak tahu kepada tahu. Begitu juga dengan ragam manusia. Tapi mama cukup senang berada di sini. Kami dah macam adik-beradik. Jika bukan kerana tuntutan diri dan keluarga, mama sanggup di sini....Syukran banyak2 U3 kerana beri mama ilmu yang terlalu banyak ini...... ( buat teman2 PI : ck na, kak aida, kak juwina, wani, radhiah n rubi.....oho....manisnya saat2 kita bersama) !
#group banglow kami- ck syidah, murne, kak aishah, fizah n ck na( my best friend ) ahaiii...rindu pulaks.....

8. Sahabat2 SKPN.....Dis 2009-Jan2010.....walaupun sekejap, mama bersyukur di beri peluang mencari ilmu di sekolah baru ini......dedicated for : kak dewi, dayah, sue, ilhami, -rindu saat2 waktu ptg kita bawa bekal dan makan sama2.....sangat cool sekolah ni.
Kak sab, kak maria, kak mona....thanks atas salam ukhuwah...jua buat semuanya......

9.Teman2 SK Bandar Pontian.....nampaknya saya masih baru mengenali team baru di sini....tapi bersyukur..semuanya friendly dan baik hati. Tahun ni saya tak dapat menyambut hari guru bersama mereka. Syukran atiqah, sebab gantikan akak buat sementara ini...

10. dan yang penting buat guru2 mama di Sek Tadika Perpaduan Kg. Tok Siak, Majidee, SK Angkatan Tentera, SK Batu 10, Sek Agama Annur Bt 10, SMAKJ Kluang, Maahad Johor, duktur wa dukturah fi Al- Jamiah Urduniah, Amman, Jordan - Univ. of Jordan, serta pensyarah di IPG Bangi.....syukran yang tidak terhingga kerana berusaha mendidik saya dan mencurah selautan ilmu yang takkan habis sehingga saya juga bergelar seorang " pendidik ".....dan mengharap agar ilmu yang baik daripada puan2 dan tuan2 sekalian bakal saya panjangkan agar ianya menjadi bekalan buat kita bersama apabila kita tiada kelak. Semoga anak2 yang kita didik ini bukan sahaja berjaya di dunia malah menjadi hamba yang berjaya di akhirat kelak......Insya Allah...

Terima Kasih Cikgu.......

No comments:

Memories....