Saturday, July 9, 2011

Cerita Abang Muaz.....






Assalamualaikum......

Salam ramadhan buat semua .......syukur, hari ini masuk 21 hari kita berpuasa. Alangkah singkatnya masa, kerana Ramadhan bakal menutup tirainya. Sewaktu kecil dulu, bila tiba mingu-minggu terakhir, mama sudah sibuk menghitung hari menanti lebaran, namun setelah usia masuk ke fasa dewasa......lebaran hanya buat anak-anak, namun sedihnya mama kerana Ramadhan akan berakhir.....moga mama sekeluarga berpeluang meniti lagi Ramadhan akan datang bersama-sama insan tersayang......:)

Opsss...bukan mahu bercerita pasal raya, tetapi ingin memanjat kesyukuran tidak terhingga kerana abang Muaz kini semakin sembuh dan sihat setelah melalui minor operation bagi menutupi lubang Hernianya pada 1 Julai 2011 (Jumaat ) yang lalu. Syukur semuanya berjalan dengan lancar dan selamat. Abang Muaz seorang yang kuat semangat. Walaupun Hernianya berjaya dikesan ketika usianya 5 tahun, akhirnya hasrat menutupnya telah tercapai. Syukran buat suami dan keluarga yang banyak memberi sokongan dan pandangan serta doa teman-teman SK Bandar Pontian. Terima Kasih juga buat Dr. Miss Lai, Pakar pediatrik & surgeri di Puteri Specialist Hospital, Johor Bharu. Bagi mama dan abah, wang bukan segalanya.....

Alhamdulillah, sepanjang Ramadhan ini juga abang Muaz berjaya menyahut seruan untuk berpuasa. Biarpun mama tahu kadang-kala emosi Muaz agak terganggu dek kerana ujian makan dan minum yang dibuat oleh Nukman, Muaz tetap mahu meneruskan puasa walaupun rengekan, tangisan untuk berbuka itu hinggap ditelinga mama. Namun mama tahu Muaz mampu selesaikan rukun islam yang ke-3 itu dengan baik. Mama percaya, disebalik hikmah Ramadhan ini, tubuh badan Muaz akan bertambah baik......insya Allah.

No comments:

Memories....