Monday, October 5, 2009

Titisan air mata Syawal.....

Kenangan bersama puteri kesayanganku Yasmin Hannani 7 tahun.



Bersama suami yang tercinta...yang cukup memahami situasiku sebagai anak sulong dan tunggal perempuan keluarga...syukran ya habibi....



Muaz Afifi dan Nukman Hafiy, dua org putera harapan keluarga ....



Kenangan mengusik perasaan........syawal menggamit seribu kenangan.

Ramadhan telah lama mengundurkan dirinya, kini Syawal menjelma semula. Terasa sedih di benak hati kerana terpaksa meninggalkan Ramadhan yang penuh keberkatan dan ketenangan. Mungkinkah di tahun hadapan aku bisa bersua kembali menemuinya. Namun aku berharap tarbiyah Ramadhan yang ditinggalkan dapat menjadikan aku dan keluarga hambanya yang terus istiqomah dalam melaksanakan tuntutannya.
20 September 2009 yang lalu, Syawal kurai di kediaman orang tuaku. Memandangkan janji telah dimeterai bersama kedua orang tua untuk menjadi chef Syawal pada tahun ini. Kali ini urusan dapur terletak dibahuku memandangkan mak masih baru lagi sembuh dari penyakitnya, Aku berusaha menyiapkan lauk pauk yang menjadi tradisi kami sekeluarga. Jelas terpancar di wajah abah dan mak kegembiraan apabila melihat 3 orang cucu kesayangannya dapat meraikan pagi Syawal bersama-sama.
Selesai bersama keluarga di TSP aku sekeluarga pulang menziarahi keluarga mertua di Pontian...aduhai..manisnya kalau rumah mak ngan mertua tak jauh mana..syukur..tak perlu aku bermasam muka atau bergaduh manja nak tentukan giliran siapa...hehehe, inilah jodoh pilihan Allah. Semuanya ada hikmah.
Sebagaimana tahun2 yang lepas, tahun ini rumahku di Saujana menjadi tempat persinggahan saudara-mara yang datang menziarah...tak menang tangan dibuatnya. Tapi aku cukup seronok melayan tetamu..mudah2an ziarah ini pengerat ikatan kekeluargaan...

No comments:

Memories....